REVELACIÓ FINALISTES

27a EDICIÓ DEL CONCURS DE MÚSICA

 

Aquest 29 de maig hem tancat les votacions populars per decidir qui seran els finalistes d’aquesta edició. Sabem que ha estat una tria complicada perquè tots els semifinalistes tenen molt de talent i estils musicals molt variats.

Després d’una primera fase de semifinals apassionant,  ja tenim aquí les bandes finalistes de la 27a edició del Concurs de Música de Badalona! Volem donar la nostra més sincera enhorabona a totes les bandes participants per la gran mobilització de seguidors que heu aconseguit. El nivell d’aquest any és espectacular! Però el camí cap a la glòria continua… Entrem a la fase final!

La segona i última ronda de votacions comença oficialment el 2 de juny a les 12:00 h (matí) i es tancarà el pròxim 12 de juny a les 12:00 h (matí). Triareu la banda guanyadora d’entre els 3 finalistes de cada categoria (Emergent, Badalona, en Català i Femenina).

*Norma de votació: Cada persona podrà votar un sol cop per categoria. (Nota de l’organització: El sistema compta amb mètodes de detecció d’anomalies; qualsevol conducta fraudulenta significarà l’eliminació automàtica de la banda).

Aquesta ha estat la vostra decisió final:

PREMI DIMONI:

Millor banda de Badalona, participants amb arrels a la nostra ciutat.

Fracàs → https://concursbdn.cat/fracas-2/ 

Defacto → https://concursbdn.cat/defacto/  

Paradíso → https://concursbdn.cat/paradiso-2/

PREMI SIBIL·LA:

Millor banda en llengua catalana, propostes que aposten per la nostra llengua com a vehicle d’expressió.

Dirty Sunday →https://concursbdn.cat/dirty-sunday/ 

Koré → https://concursbdn.cat/kore/ 

Revolt → https://concursbdn.cat/revolt/ 

PREMI ROTLLANA:

Millor projecte que necessita un impuls per obrir-se pas al món de la música. 

Duendes del Parke →https://concursbdn.cat/duendes-del-parke/ 

Enemigo Públiko → https://concursbdn.cat/enemigo-publiko-2/ 

DEM → https://concursbdn.cat/dem-2/ 

PREMI EMPODERAMENT:

Millor banda formada majoritàriament per dones.

Sofia de Diego → https://concursbdn.cat/sofia-de-diego/

Hekate Heads → https://concursbdn.cat/hekate-heads/

DAUDÉ → https://concursbdn.cat/daude/

Per a les bandes que no han aconseguit passar aquesta edició, recordeu que l’any que ve podeu tornar-ho a intentar apuntant-vos al Concurs, sempre hi ha segones oportunitats per a tothom. I per a tots i totes les finalistes, moltíssimes felicitats i molta sort en aquesta darrera ronda de votacions!

Però la cirereta del pastís arribarà el 4 d’octubre a la mítica Sala Estraperlo de Badalona. Allà celebrarem l’entrega de premis i les 4 bandes guanyadores pujaran a l’escenari per oferir un concert en directe on es jugaran un PREMI EXTRA: una actuació remunerada al festival BadaSona (al Teatre Principal de Badalona) per valor de 1.000 € de cara al mes de novembre.

Molta sort als 12 projectes finalistes i que guanyi la música!

 

 

És el temps de tothom, es el tiempo de todos.

Fa uns mesos, des de La Rotllana, com a membres del moviment Common Goal, vam iniciar una nova aliança amb en Dani Olmo, jugador del Futbol Club Barcelona i de la selecció espanyola. Un compromís compartit per unir esforços i generar oportunitats, mitjançant el futbol, per a tants joves com sigui possible.

L’esport educa i té una gran incidència en les comunitats. Per això, aquesta aliança es concreta en dues grans línies d’actuació: promoure oportunitats inclusives de participació i contribuir a la formació i l’empoderament social dels participants.

En un context social marcat per desigualtats, tant globals com locals, “el tiempo de todos” vol contribuir a reduir aquestes diferències. Ho fa donant suport econòmic al projecte de la Lliga Pangea de La Rotllana, facilitant hores de dedicació per a joves que volen jugar a futbol, però no disposen dels recursos necessaris ni de l’acompanyament d’entrenadors i educadors.

Alhora, el projecte impulsa la formació i capacitació de nous i noves líders socioeducatius en l’àmbit de l’esport de base, proporcionant-los eines pedagògiques i metodològiques que els ajudin a desenvolupar una tasca inclusiva i transformadora dins la comunitat, basada en valors.

A poc a poc, els resultats es comencen a fer visibles: més infants i joves practicant esport de lleure amb valors, més recursos formatius per a entrenadors i educadors, i nous reptes per continuar millorant la qualitat dels projectes. Tot plegat reforça i dona més consistència a una trajectòria de més de 36 anys de La Rotllana treballant a la ciutat i a Catalunya.

La Rotllana va ser pionera a Badalona en entendre que l’esport ha d’estar a l’abast de tothom i al servei de les persones. Que no pot ser una finalitat en si mateix, sinó una eina amb un gran potencial transformador. Quan s’utilitza bé, el futbol pot canviar vides i enfortir comunitats.

“El tiempo de todos”, amb el suport d’en Dani Olmo, ens aporta una nova empenta i un reconeixement a la nostra tasca socioeducativa. Ens dona energia per continuar afrontant les dificultats socials que viuen molts infants i joves del nostre entorn, contribuint a fer els seus camins una mica més plens d’oportunitats i alegria.

Donem la benvinguda a aquest projecte i reafirmem el nostre compromís: a través de l’esport podem generar oportunitats, transformar vides, educar en valors i contribuir a reduir les desigualtats socials a les nostres comunitats.

És el temps de tothom.

DOCUMENTAL

GALERIA

NOTÍCIES WEB

 

CONEIX EL PROJECTE

NOU BUTLLETÍ DEMAIG!

Ja és aquí l’últim butlletí informatiu de l’associació La Rotllana amb totes les activitats i projectes que hem fet i tots els que estem preparant per aquest estiu! Des de l’associació sempre estem en moviment per a oferir oportunitats per a tothom, esperem que trobeu la que més s’adapti a vosaltres entre totes les nostres propostes. 

 

Aquest mes podeu llegir sobre:

  • El tiempo de todos amb Dani Olmo
  • Casal d’estiu infantil
  • Casal d’estiu adolescents
  • Casal d’estiu juvenil
  • Estiu Cultural a la Plaça
  • CERV – Programa de Ciutadania, Igualtat, Drets i Valors
  • Finals de la Lliga Pangea
  • Testimoni d’en Marc Valles, secretari de l’institut Enric Borràs

La podeu llegir en el següent enllaç: NEWSLETTER

Si encara no t’has inscrit al nostre butlletí i no et vols perdre res del que fem, et pots inscriure ara mateix de manera gratuïta aquí

NOU BUTLLETÍ DEL MES D’ABRIL!

Ja teniu disponible el nou butlletí mensual de La Rotllana!

Si vols estar al dia dels projectes i activitats que fem a l’associació, el nostre butlletí és la teva resposta! Cada mes t’oferim un resum dels projectes que tenim en marxa, les activitats que hem fet, les oportunitats on pots participar i totes les novetats que estan per arribar. 

 

Aquest mes t’expliquem:

  • Sant Jordi Solidari
  • Casa de Santé – Senegal
  • Oportunitats Veil Corps
  • Assemblea 2026
  • Quo vadis? – trobada comunitària
  • Resum activitats de primavera
  • Día munidal del fútbol solidario
  • Testimoni de l’Erika Martínez, membre de l’associació cultural literària Badalona escriu

La podeu llegir en el següent enllaç: NEWSLETTER

Si encara no t’has inscrit al nostre butlletí i no et vols perdre res del que fem, et pots inscriure ara mateix de manera gratuïta aquí

QUO VADIS?

Cap a on anem?

 

El passat dissabte 18 d’abril vam dinamitzar l’espai compartit Quo Vadis?, un punt de trobada per reflexionar col·lectivament sobre el futur de La Rotllana, amb la participació de simpatitzants, persones vinculades i entitats col·laboradores.

La jornada es va dividir en quatre taules de debat, en les quals hi havia un tema i una persona conductora amb la qual poder debatre sobre temes concrets. Aquestes taules i les conclusions a les quals vam poder arribar van ser les següents:

 

TAULA DEBAT 1: Quin és el futur de la comunitat en l’era de la intel·ligència artificial – conduït per Rubén García, president Federació d’Associacions Veïnals.

En aquest grup es va reflexionar sobre el paper de les associacions de veïns, destacant la manca de relleu generacional i la problemàtica de l’habitatge com a reptes principals. Respecte a la tecnologia, es va arribar a les següents conclusions:

  • La IA s’ha d’entendre com una eina de suport i mai com una substitució de la tasca humana. Es va alertar sobre el risc de perdre l’essència de les relacions personals i la creativitat si ens hi bolquem sense esperit crític.
  • Es va debatre sobre la «trampa» de la IA: el fet que fomenta l’individualisme i que, tot i que ara sembla accessible, en un futur pot esdevenir una eina de pagament i control.
  • La conclusió compartida va ser la necessitat de posar límits i fomentar l’autonomia personal: no podem negar la seva existència, però cal orientació per evitar que la tecnologia aïlli les persones darrere les pantalles.

TAULA DEBAT 2: Horitzons per al jovent amb i més enllà de la IA – Conduït per Xavier Gallardo, membre del Secretariat del Consell de la Joventut de Barcelona.

El debat es va centrar en el moment de mobilització política actual, comparant-lo amb etapes anteriors com el 15M o l’onada del feminisme.

  • Es va analitzar com l’extrema dreta està guanyant terreny en el discurs occidental i la importància que les entitats socials contrarestin aquesta tendència a través de valors i narratives pròpies.
  • Es va subratllar la necessitat d’adaptar les activitats a l’entorn digital per arribar als joves, sense oblidar que l’acció comunitària presencial està esdevenint gairebé un acte «contracultural».
  • La participació juvenil ha de passar per interpel·lar les emocions, oferir espais on els joves se sentin realment escoltats i garantir referents positius que els acompanyin.

 

TAULA DEBAT 3: Les oportunitats i reptes de l’esport – Conduït per Pilar Fernández, extreballadora de la Fundació Selecció Colòmbia.

Tenint en compte que la IA ha arribat per quedar-se a tot el món, vam arribar a diverses conclusions:

  • La IA és una eina molt potent i pot servir per determinades circumstàncies, com la recerca d’informació i s’ha de saber utilitzar, però, tot i això, quan parlem d’esport, creiem i desitgem que mai podrà intervenir, ja que l’esport va més enllà de la salut física, és salut social i mental.
  • La IA mai podrà substituir el sentiment de pertinença a un grup o la interacció constant amb els iguals.
  • Es va destacar la figura de l’entrenador/a com un referent humà insubstituïble, clau per a la mediació de conflictes i l’escolta activa, tasques que la tàctica digital no pot cobrir.
  • Es va reafirmar la importància de La Rotllana com un espai segur que serveix de punt de partida per a joves amb dificultats de relació, facilitant el vincle interpersonal a través de l’activitat física.

 

TAULA DEBAT 4: Com teixim espais de resiliència i suport als adolescents entre l’escola i les organitzacions d’educació en el lleure – Conduït per Sílvia Montes, directora de l’IE Turó d’en Caritg i l’Imma Alijarte, coordinadora pedagògica de l’IE Turó d’en Caritg.

  • Es va emfatitzar que els espais educatius han de servir per capacitar les joves a través de l’acompanyament i l’escolta activa, una demanda recurrent de l’alumnat. Per això, cal que els centres es vinculin més amb les diferents formes d’educació existents per facilitar la cointegració dels més vulnerables.
  • El gran repte actual és la generació de vincles familiars i la pedagogia per desconnectar de les tecnologies, ja que aquestes generen dificultats en l’aprenentatge i en les dinàmiques dels centres.
  • Davant la reducció de l’espai públic com a lloc de creixement, es creu fermament en la necessitat de facilitar espais oberts, com ara obrir els centres educatius per a activitats en entorns segurs. Aquí, l’educació no formal és clau per a la cointegració i la participació comunitària.
  • Com a conclusió final, es va destacar que aquests fòrums són absolutament necessaris per a la cohesió del barri, deixant la porta oberta a ampliar aquestes dinàmiques en futures trobades.

Moltes gràcies a tothom per ser-hi i per continuar fent Rotllana. Continuarem treballant i aplicarem tot el que vam aprendre i tindrem en consideració totes les aportacions que ens van fer les persones que van participar en aquesta jornada tan especial i important per a nosaltres.

INSCRIPCIONS OBERTES 27È CONCURS DE MÚSICA DE BADALONA

Ja ha arribat una nova edició del Concurs de Música de Badalona de la mà de La Rotllana!
Com cada any, hem estat treballant perquè la qualitat d’aquesta edició sigui la millor possible, amb nous premis, nou format de votacions i sobretot moltes bandes entre les quals escollir.
Fa un parell de dies que vam obrir les inscripcions per poder participar aquest any al CMB, i tothom qui estigui interessat pot omplir el formulari fins al 10 de maig a les 12.00 h en aquest enllaç. És molt important que llegiu atentament les bases abans d’inscriure-us i que adjunteu tots els fitxers i no deixeu en blanc cap dels camps obligatoris. Si teniu qualsevol dubte sempre podeu contactar per correu amb la responsable del Concurs o bé per xarxes socials. Estigueu atentes i atents per a qualsevol novetat!


Com a punt diferencial d’aquesta 27a edició estan els premis als quals podran optar les bandes, ja que aquest 2026 hem afegit de nous.
– MILLOR BANDA EMERGENT *Obert a projectes que necessiten un impuls per obrir-se pas al món de la
música. 
– MILLOR BANDA DE BADALONA *Es consideren bandes de Badalona aquelles amb un mínim de dos
membres que resideixen o han nascut a la ciutat.
– MILLOR BANDA EN LLENGUA CATALANA *Es consideren bandes en català aquelles que la seva
llengua principal de les cançons sigui en català. 
– MILLOR BANDA FEMENINA. *Es considera banda femenina aquella que més del 50% de la formació
del grup siguin dones. 

Les bandes guanyadores d’aquests quatre premis actuaran a la final de les finals a la Sala Estraperlo de Badalona. Sabem que encara no hi ha gaire informació sobre els premis (a banda de qui pot optar a cada un), però us podem avançar que tots els premis inclouen una actuació en directe, gravació de single en un estudi professional i extres. Les novetats dels premis les anirem mencionant per xarxes socials i a la mateixa web del concurs, estigueu al corrent per no perdre-us res!

Image Not Found

NOU BUTLLETÍ DEL MES DE MARÇ!

Ja teniu disponible el nou butlletí mensual de La Rotllana!
Si vols estar al dia de les coses i activitats que fem a l’associació, el nostre butlletí és la teva resposta! Cada mes t’oferim un resum dels projectes que tenim en marxa, les activitats que hem fet, les oportunitats on pots participar i totes les novetats que estan per arribar.  sss  

Aquest mes podràs llegir:

– SANT JORDI SOLIDARI

OPORTUNITATS INTERNACIONALS

27È CONCURS DE MÚSICA DE BADALONA

ASSEMBLEA 2026

QUO VADIS? LA ROTLLANA DEL FUTUR

RENOVEM CONVENI AMB ROCA I PI

ÚLTIMES FORMACIONS DE CATALÀ GRATUÏTES

La podeu llegir en el següent enllaç: NEWSLETTER

Si encara no t’has inscrit al nostre butlletí i no et vols perdre res del que fem, ara et pots inscriure de manera gratuïta aquí.

La Rotllana obre un espai de reflexió per dissenyar el futur del barri

L’associació La Rotllana inicia un procés de mirada cap a l’horitzó amb l’acte “Quo Vadis? Cap a on anem?”. Una jornada que neix amb la voluntat de no caminar soles i de comptar amb la complicitat de tot el veïnat per imaginar la Rotllana de les pròximes dècades.

En un context social en constant transformació, ens preguntem: quins seran els reptes socials que haurem d’afrontar a Badalona? I el més important: de quina manera podem donar-hi resposta des del món associatiu?

Aquesta activitat no és només una presentació, sinó una jornada de reflexió compartida. Volem que les persones joves, les veïnes, els veïns i les diverses entitats del territori siguin les protagonistes. Creiem que la intel·ligència col·lectiva i la suma de veus són les millors eines per construir el camí que volem recórrer plegades i plegats.

Per a La Rotllana, la participació ciutadana és l’eix vertebrador de qualsevol projecte amb impacte real. Per això, convidem a tothom qui vulgui implicar-se en el futur del barri a dir-hi la seva. Les idees que sorgeixin durant el «Quo Vadis?» seran la llavor de les futures línies d’actuació de l’entitat.

L’acte tindrà lloc el pròxim dissabte i constarà d’espais de debat i dinàmiques participatives.
Dia: Dissabte 18 d’abril.
Hora: 12:00 h.
Lloc: IE Turó d’en Caritg.

Estem molt contentes i contents d’obrir aquesta porta al futur amb totes vosaltres. No hi falteu, perquè el futur de La Rotllana el decidim entre totes!

NOU BUTLLETÍ DEL MES DE FEBER I MARÇ! 

Ja teniu disponible el nou butlletí mensual de La Rotllana!

Si vols estar al dia de les coses i activitats que fem a l’associació, el nostre butlletí és la teva resposta! Cada mes t’oferim un resum dels projectes que tenim en marxa, les activitats que hem fet, les oportunitats on pots participar i totes les novetats que estan per arribar. 

 

Aquest mes podràs llegir:

– SUPORT A L’ESCOLA DE GUMAL

– EL 8M A LA ROTLLANA

– ASSEMBLEA 2026

– PROPOSTES DE PRIMAVERA

– FORMACIONS DE CATALÀ GRATUÏTES!

– SEGON PÒDCAST DE LA TAULA JOVE!

 

La podeu llegir en el següent enllaç: NEWSLETTER

 

Si encara no t’has inscrit al nostre butlletí i no et vols perdre res del que fem, ara et pots inscriure de manera gratuïta aquí 

 

NOU BUTLLETÍ ESPECIAL D’ACTIVITATS DE PRIMAVERA!

Ja teniu disponible el nou butlletí especial de La Rotllana!
Si vols estar al dia de les coses i activitats que fem a l’associació, en període de vacances, el nostre butlletí és la teva resposta! Cada mes t’oferim un resum dels projectes que tenim en marxa, les activitats que hem fet, les oportunitats on pots participar i totes les novetats que estan per arribar. 

En aquest butlletí expliqiuem:
– Casal infantil de primavera
– Obrim inscripcions per a l’Activa’t!
– Nou curs de pre-monitors/es
– Tornejos esportius de primavera
– Forma part de joventuts solidàries
– Formacions de català gratuïtes!

La podeu llegir en el següent enllaç: NEWSLETTER

Si encara no t’has inscrit al nostre butlletí i no et vols perdre res del que fem, ara et pots inscriure de manera gratuïta aquí